Asset 14

[Deadline verstreken] Stuur je pitch in voor Hard//hoofd Magazine #3!

Stuur je pitch in voor Hard//hoofd Magazine #3! 2

Let op: deze oproep is gesloten. Het is niet meer mogelijk pitches in te zenden.

Heb jij een pitch ingezonden? Veel dank! Je krijgt in de eerste dagen van maart een ontvangstbevestiging. Heb je tijdig een pitch ingestuurd, maar op 3 maart nog geen ontvangstbevestiging gekregen? Stuur een mail naar marte@hardhoofd.com. Uiterlijk de tweede helft van maart krijg je te horen of jouw pitch is uitgekozen. De ervaring leert dat het helaas niet mogelijk is om iedereen van inhoudelijke feedback te voorzien.

Is het de wanhoopskreet van een gekrenkt hart? Een schreeuw uit doodsangst? Of toch een haast onhoorbare, orgastische zucht? Het thema van alweer de derde editie van Hard//hoofd Magazine is dit alles, en meer: ‘Aaah!’

Wil jij met een bijdrage in dit magazine staan? Stuur uiterlijk dinsdag 28 februari een pitch naar magazine@hardhoofd.com. Uiterlijk de tweede helft van maart krijg je te horen of jouw idee later dit jaar in het tijdschrift prijkt!

NB: Pitches die na 28 februari worden ingediend, worden in principe niet in overweging genomen.

Hoe schrijf ik een goede pitch?

Een goede pitch is concreet en enthousiasmerend, niet te gedetailleerd maar ook niet te vaag: maak duidelijk wat je van plan bent en hoe het er min of meer uit zal komen zien. Je mag een afgeronde inzending insturen, maar dit hoeft niet.

Om je idee goed te kunnen beoordelen, helpt het ons wel als je pitch zo volledig mogelijk is. Denk aan enkele sterke alinea’s uit het essay dat je wilt schrijven, of enkele eerste foto’s uit de fotoserie waar je aan werkt. Zijn er dingen waar je nog over wilt sparren of nog niet zeker van bent, benoem dit vooral in je pitch.

Elke vorm die op papier tot zijn recht komt is welkom: proza, poëzie, essay, interview, foto, strip… You name it. Publicaties in het magazine zijn Nederlandstalig en doorgaans 1200 à 2500 woorden of 4 à 8 pagina’s lang.

We nemen, in principe, geen geschreven publicaties in overweging die al elders zijn verschenen. Stuur je je pitch ook naar andere tijdschriften/titels, vermeld dit dan in je mail.

We streven naar een magazine waarin diverse interpretaties van het thema ‘Aaah!’ samenkomen, maar ook pitches die niet of niet overduidelijk aan dit thema refereren, ontvangen we graag.

Uiterlijk de tweede helft van maart krijg je te horen of jouw pitch is uitgekozen. De ervaring leert dat het helaas niet mogelijk is om iedereen van inhoudelijke feedback te voorzien.

Mijn idee is gekozen, wat wordt er nu van mij verwacht?

Wordt jouw idee gekozen, dan ga je met de chef Magazine in gesprek over de uitvoering. Jullie bepalen samen deadlines voor een tussentijdse en finale versie van je bijdrage. Je werkt samen met de chef Magazine en een van onze eindredacteuren toe naar een mooie eindversie.

De verschijningsdatum van Hard//hoofd Magazine #3 wordt nog vastgelegd.

Vergoedingen

Voor online publicaties kan Hard//hoofd – als vrijwilligersorganisatie – momenteel nog geen vergoedingen bieden. Voor de productie van het magazine kunnen wij bescheiden vergoedingen bieden aan iedereen die aan het magazine bijdraagt.

Voor tekstuele bijdrages: rond de 75 euro per bijdrage (btw-vrijgesteld);
Voor beeldbijdrages: rond de 50 euro per illustratie of foto (ex. btw), maximaal 150 euro per publicatie.

Ik heb vragen, waar kan ik die kwijt?

Met vragen kun je uiterlijk 21 februari terecht bij magazine@hardhoofd.com. In verband met afwezigheid worden vragen in de week van 21 februari beantwoord.

We kijken uit naar jullie verrassende, ontroerende, schrikwekkende inzendingen!
Stuur je pitch in voor Hard//hoofd Magazine #3!

Mail

Redactie

Pirmin Rengers is illustrator en docent. Hij woont in Assen, werkt overal en houdt van hobby's.

Hard//hoofd is gratis en
heeft geen advertenties

Steun Hard//hoofd

Ontvang persoonlijke brieven
van redacteuren

Inschrijven
test
het laatste
Niet

Niet

'Naarmate die vakantie vorderde, begon ik die ‘niet’ te bezien in het licht van een oude angst die soms omhoogkomt. Wanneer namelijk mijn vriendin zei: ‘dat is een lantaarnpaal’ en ik zei ‘niet’, begon ik me af te vragen of we inderdaad wel dezelfde lantaarnpaal zagen.' In deze column schrijft Anne Schepers over het woord 'niet' en de gevolgen die het kan hebben voor een discussie. Lees meer

Waarom nog schrijven na ChatGPT?

Waarom nog schrijven na ChatGPT?

Waarom blijven we schrijven als kunstmatige intelligentie dat straks beter kan dan wij? In dit essay bespreekt Shimanto Reza de verbinding die teksten bieden. Ze gaan in dialoog met elkaar, met onszelf, met anderen. Lees meer

Links, wees niet zo bang om hypocriet te zijn

Mijn week met morele ambitie: wat ik leerde ondanks Rutger Bregman

Marthe van Bronkhorst probeerde morele ambitie een week uit en leerde ervan - ondanks Rutger Bregman. Lees meer

Vacature Lid Raad van Toezicht

Vacature Lid Raad van Toezicht

Hard//hoofd wil per 1 juni de driekoppige Raad van Toezicht uitbreiden met twee nieuwe leden waaronder een voorzitter. Mocht je willen reageren dan ontvangen wij graag voor 1 mei een reactie. Lees meer

:Oproep: Wie illustreert de erotische verhalen van het Rode Oor?

Oproep: Wie illustreert de erotische verhalen van het Rode Oor?

De Stoute Stift is de gloednieuwe illustratiewedstrijd van deBuren, Stripgids, Hard//hoofd en Stichting Nieuwe Helden. Meedoen? De deadline is 1 mei 2024 (10:00). Lees meer

Eva heeft u toegevoegd aan een nieuwe groepschat

Eva heeft u toegevoegd aan een nieuwe groepschat

Eva nodigt twee vrienden uit om bij haar te komen eten. Ze hoopt dat dit het begin zal zijn van een nieuwe vriendengroep. Lees meer

Witte tranen

Witte tranen

Vaak kan geconfronteerd worden met een racistische misstap veel losmaken in witte vrouwen. Waar komt dat door? Fleur den Boer onderzocht het perfectionisme van witte vrouwen en hoe zogeheten 'witte tranen' racisme in de hand werken. Lees meer

Stieren en vrouwen hebben iets gemeen

Stieren en vrouwen hebben iets gemeen

Wat hebben stieren en vrouwen gemeen? In dit essay ziet Barbara Haenen tijdens het bezoeken van een stierengevecht gelijkenissen met haar eigen ervaringen. Lees meer

Links, wees niet zo bang om hypocriet te zijn 1

Links, wees niet zo bang om hypocriet te zijn

Marthe van Bronkhorst bekijkt hypocrisie als spectrum: hoe hypocriet ben jij op een schaal van Frans Bauer tot Johan Derksen? Lees meer

Bijsturen 1

Bijsturen

In dit essay legt Belle de Rode de vinger op de zere plek. Ze beschrijft hoe zij de rol van bijsturende kapitein op zich moet nemen omwille van haar zieke vader, terwijl ze juist afscheid had willen nemen van de kritische kapitein die in haar huisde. Lees meer

In je eentje achterblijven

In je eentje achterblijven

Als vriendin K. op een date gaat, denkt Eva van den Boogaard na over hun onuitgesproken pact. Zo lang ze beiden ongelukkig in de liefde zijn, hebben ze elkaar. Maar wat als er iemand dat pact uitstapt? Lees meer

Gelukkig zien jonge mensen het verband tussen toen en nu

Durf te leren van het verleden

Op Dag 150 van de wrede vergeldingsactie van Israël is een eind van de ‘slachting’ van Palestijnen nog niet in zicht. Schrijver Marte Hoogenboom vestigt haar hoop op activisten en journalisten die het verband tussen ‘toen’ en ‘nu’ durven zien. Lees meer

Fatma Shanan: de lichtelijke melancholie van het zomerse alleen zijn 1

Fatma Shanan | De lichtelijke melancholie van het zomerse alleen zijn

Een oase van rust midden in Berlijn. De kleine geschilderde landschappen en zelfportretten in de natuur van Fatma Shanan (1986, Israël) komen goed tot hun recht in de expositieruimte van Dittriech en Schlechtriem. De tentoonstelling ‘The Inn River’ bestaat uit een bescheiden aantal van negen schilderijen. Aucke Paulusma laat zien dat een aandachtige observatie loont, maar dat de schilderijen laten niet per se een vrolijke indruk achterlaten. Lees meer

Reden tot paniek

Reden tot paniek

In dit droomachtige en persoonlijke essay blikt Wouter Degreve terug op zijn jeugd, en hij onderzoekt de effecten daarvan op het heden. Want 'de kracht van de plek waar je bent opgegroeid mag je nooit onderschatten.' Lees meer

Geld lenen

Geld lenen

‘Het spijt me,’ zeg ik. ‘Voor dit alles.’ Ik gebaar om me heen. ‘Voor Nederland.’ In deze column van Anne Schepers ontmoeten twee vrouwen, die uitkijken naar hun avond in een wijnbar, een man die een treinkaartje naar Ter Apel bij elkaar probeert te sprokkelen. Lees meer

Vijftig jaar vrijheid van beweging

Vijftig jaar vrijheid van beweging

Tom Kniesmeijer leerde dansen op de remixes van discopionier Tom Moulton. Nu zijn eerste kennismaking met de muziek van deze sterproducent bijna vijftig jaar geleden is, blikt hij terug en komt hij tot een inzicht over onze tijd. Lees meer

Kür op muziek

Kür op muziek

”Onlangs las ik over wezentjes die alleen bestaan in de droom van een slapende vrouw.” Nelson Morus schreef een kort verhaal over geforceerde gezelligheid, chatbotgesprekken over lievelingsgerechten, hectiek en de alledaagse sleur. Lees meer

Als je wordt uitgenodigd voor een euthanasiefeest, dan ga je

Als je wordt uitgenodigd voor een euthanasiefeest, dan ga je

'Als je je psycholoog écht een brevet van onkunde wil geven, moet je haar uitnodigen voor je euthanasiefeest.' Lees meer

Neoliberaal Lang Covid 2

Neoliberaal Lang Covid

Voor ons 'Aaah'-magazine, schreef Harriët Bergman een essay over hoe long covid-patiënten vallen tussen pech en onrecht. "Er is iets grondig mis met hoe we in Nederland omgaan met mensen met een beperking en chronisch zieke mensen." Lees meer

Zo het begon 1

Zo het begon

Nele Peeters schreef een ontroerend verhaal, vol treffende zinnen en beelden. Het is dromerig verhaal, over eenzaamheid, hoop, zorgzaamheid en zwaarte. Lees meer

Word trouwe lezer van Hard//hoofd op papier!

Hard//hoofd verschijnt vanaf nu twee keer per jaar op papier! Dankzij de hulp van onze lezers kunnen we nog vaker een podium bieden aan aanstormend talent. Meld je aan als abonnee voor slechts €2,50 per maand en ontvang ons papieren magazine twee keer per jaar in de bus. Veel leesplezier!

Word trouwe lezer